“Česa se otroci in mladostniki naučijo o spolnosti na spletu”, on line predavanje partnerja VGC Štajerska – ZAMS
O predavatelju:
Peter Topić, univ. dipl. soc. del. je diplomiral na Fakulteti za socialno delo v Ljubljani. Po zaključenem izobraževanju iz Transakcijske analize pri dr. Zoranu Milivojeviću si je na Psihopolis inštitutu pridobil naziv TAP (Transactional Analyst – Psychotherapist). Specialistični študij je nadaljeval na mednarodnem inštitutu IITAP (International Institute for Trauma and Addiction Professionals), pri svetovno priznanem strokovnjaku na področju zasvojenosti dr. Patricku J. Carnesu, in sicer v Londonu in ZDA. Leta 2011 je zaključil specialistični študij v ZDA in s tem postal prvi Slovenec in peti Evropejec, ki je pridobil naziv CSAT (Certified Sex Addiction Therapist). Od leta 2008 do leta 2013 je bil zaposlen na Nacionalnem inštitutu za psihoterapijo, kjer je vodil Center za psihoterapijo in psihosocialno pomoč zasvojenim z igrami na srečo v Ljubljani, Novem mestu in Novi Gorici. Od leta 2012 je bil predavatelj na Fakulteti za uporabne družbene študije v Novi Gorici, od leta 2020 pa je predavatelj na Univerzi Sigmunda Freuda v Ljubljani. Peter Topić je ustanovitelj in direktor Inštituta za zasvojenosti in travme. Na inštitutu opravlja svetovanja in terapevtsko delo za posameznike, pare in družine. Je avtor knjige Zasvojenost s seksualnostjo v digitalni dobi: priročnik za strokovnjake, zasvojene in njihove družinske člane, ki je izšla novembra 2015. Pri Nacionalnem inštitutu za javno zdravje je v okviru Nacionalnega programa za duševno zdravje član interdisciplinarne skupine za področje nekemičnih zasvojenosti.
O vsebini:
Večinoma starši nimamo nikakršnih pomislekov pri postavljanju mej svojim otrokom v primerih, ko je ogroženo njihovo zdravje ali življenje. Ko pa smo soočeni z omejevanjem uporabe sodobnih tehnoloških naprav in interneta, stvar ni vedno tako preprosta, še posebej v času, ki je prežet s pretirano rabo digitalne tehnologije zaradi epidemije. Starši smo pogosto v dvomih, kako naj postopamo, ker se tudi sami morda prvič soočamo s tovrstnimi izzivi. Od leta 2000 do 2021 beležimo več kot 1300-odstotno rast števila uporabnikov interneta! Otroci in mladostniki so pri uporabi elektronskih medijev in interneta zaradi radovednosti in zaupljivosti bistveno ranljivejši kot odrasli. Izpostavljeni so neverjetnemu številu informacij in dražljajev, ki jih včasih niti ne razumejo. Ob tem pa se ne zavedajo vpliva takega vedenja na njihove možgane in pasti, ki jih prinaša digitalni svet. Po naših izkušnjah si niti starši niti strokovni delavci ne želimo le negativnih informacij in zapletenih opredelitev sodobne tehnologije in vzgoje; precej učinkovitejše so preproste in uporabne razlage ter priporočila, kako se znajti v starševski in vzgojiteljski vlogi v vse težje obvladljivem svetu digitalnih naprav in interneta. Vzgoja v digitalni dobi in spodbujanje zdravega odnosa do življenja in spolnosti sta za starše velik izziv. Živimo v skrajno seksualizirani družbi, zato so otroci že od zelo zgodnjega otroštva izpostavljeni informacijam, neprimernim njihovi starosti in razvojni stopnji, tudi ko starši tega ne želimo. Starši smo za otroke lahko zanesljiv in predvsem dobronameren vir informacij, ki jim pomaga osmisliti informacije o spolnosti, s katerimi se srečujejo v obdobju odraščanja. Predvsem pa starši otrokom lahko pomagamo povezati spolnost s pomembnimi vrednotami. Na oblikovanje spolne identitete mladih v sodobnem svetu bolj kot kdaj koli prej vplivajo seksualna sporočila, s katerimi se tudi nehote soočijo pri uporabi digitalnih medijev. Žal večji del teh sporočil kaže izkrivljeno sliko o človeški spolnosti. Na predavanju bomo iskali odgovore na izzive, s katerimi se srečujejo naši otroci; pa tudi kako in kdaj z otroki spregovoriti o spolnosti ter kako jim pomagati zgraditi zdrav odnos do nje. Predvsem pa o tem, zakaj je dobro, da otroci dobijo čim več informacij o spolnosti od staršev ali drugih dobronamernih odraslih.
Na predavanju bo na razumljiv način podrobneje pojasnjeno kako digitalni svet vpliva na oblikovanje predstave o človeški spolnosti.
Nekaj pomembnih vsebin, s katerimi bomo seznanili udeležence predavanja:
- Zakaj internet za mladostnike ni nevtralno okolje
- Vpliv digitalne tehnologija na naše možgane
- Zakaj ni dobro imeti elektronskih naprav v spalnici
- Različne oblike stika mladih s seksualiziranimi sporočili
- Kaj je internetni seks
- Spolnost in vrednote, ki jih otroci ponotranjijo
- Kdaj in kako spregovoriti z otrokom o spolnosti
- Kaj storiti, če je otrok v težavah.
Datum: 12.5.2021 ob 20:00 – predavanje preko spleta
Število mest je omejeno. Prijave na: anja.cufer@z-ams.si
Vljudno vabljeni!